Wczytuję dane...

Okulary gwiazd muzyki – co noszą wielkie głosy?

Okulary uchodzą za dodatek, który poprawia wygląd oraz stanowi uzupełnienie kreacji. Również celebryci pokochali ten element ubioru, który, odpowiednio dobrany, może podkreślić poczucie stylu i wyjątkowość. Okulary u gwiazd muzyki są nierzadko znakiem rozpoznawczym. Któż nie kojarzy swojego muzycznego idola w charakterystycznym modelu znanej marki? Dla rozpoznawalnych przedstawicieli świata muzyki są one często istotną częścią wizerunku podkreślającą status, prestiż, wyjątkową osobowość i charyzmę. Ich styl życia wymaga określonego wizerunku, w którym każdy element musi być dopracowany, unikatowy i przyciągający wzrok.

Dlaczego gwiazdy w okularach przeciwsłonecznych występują aż tak często?

• Powodem mogą być problemy zdrowotne. Światłowstręt, który towarzyszy różnym schorzeniom, to nadwrażliwość oczu na światło, która uniemożliwia gwiazdom estrady funkcjonowanie bez odpowiedniej ochrony w postaci okularów przeciwsłonecznych.

• Okulary mogą stanowić też skuteczny kamuflaż niedoskonałości wyglądu, maskując brak makijażu, zasinienia pod oczami czy przebarwienia skóry.

• Gwiazdy muzyczne używają również okularów jako istotnego elementu scenicznego wizerunku, dzięki któremu łatwiej je rozpoznać.

• Okulary gwiazd mogą być też pomocą w wykreowaniu określonego wizerunku.

Gwiazdy w okularach korekcyjnych – Madonna i klasyczny model Clubmaster od Ray-Ban

Gwiazdy muzyki pop, w tym Madonna, uwielbiają okulary marki Ray-Ban. Królowa pop w jednym z najnowszych teledysków, „God Control”, oraz w życiu prywatnym nosi model Ray Ban Clubmaster Everglasses. Okulary te zdobyły popularność w latach 50-60., a stworzył je w roku 1947 Jack Rohrbach – ówczesny wiceprzewodniczący firmy Shuron Ltd. Model nazywał się wówczas Ronsir – wielu producentów kopiowało go, ale to firma Art-Craft Optical była tą, która po raz pierwszy zaproponowała model oparty na Ronsir w wersji damskiej. Model ten nazwany został Leading Lady, a model męski Art.-Craft Optical oparty na Ronsir zyskał nazwę Clubman. W latach 70. okulary te zaczęły tracić na popularności, by w połowie lat 80. powoli zacząć wracać do łask za sprawą aktora Bruce’a Willisa, który nosił je w serialu „Na wariackich papierach”. W tamtym czasie wiodącym producentem okularów na świecie była już firma Ray-Ban, która zdobyła popularność dzięki modelom Wayfarer i Aviator.

Te okulary mogą występować zarówno w wersji przeciwsłonecznej, jak i korekcyjnej. U nas masz okazję znaleźć wiele modeli klasycznych okularów Clubmaster.

Królowa okularów – Lady Gaga i jej nadzwyczajne oprawki

Współczesna artystka sceny muzycznej, znana ze swojego kontrowersyjnego stylu – Lady Gaga – jest niekwestionowaną królową okularów. Jej najbardziej zapadające w pamięć modele to:

• Okulary-myszki z teledysku „Paparazzi” od Lindy Farrow,

• niezwykła futurystyczna ozdoba na głowę z soczewkami na ruchomych uchwytach z teledysku „Alejandro” od Nasira Mazhara,

• okulary z ozdobą z papierosów od Diora wykorzystane w teledysku „Telephone”.

Powyższe modele okularów przeciwsłonecznych mogą, poprzez swoją ekstrawagancję, okazać się mało praktyczne, dlatego warto zwrócić uwagę na okulary firmy Carrera z teledysku „Bad Romance” – jednego z pierwszych megahitów piosenkarki. Okulary, które prezentuje gwiazda to model Champion w kolorze białym z barwionymi szarymi gradientowymi soczewkami. Okulary mają kształt klasycznych aviatorów, jednak daleko im do bycia klasyką.

Marka Carrera powstała w 1956 roku w Austrii, a nazwę zawdzięcza wyścigowi Carrera Panamericana, odbywającemu się w Meksyku. W produkcji okularów wykorzystywany jest opatentowany przez Wilhelma Angera w 1964 roku materiał – optyl. Cechami charakterystycznymi optylu jest jego niska waga – jest o około 20% lżejszy od innych rodzajów tworzywa. Jest także giętki, dzięki czemu łatwo można dopasować go do kształtu twarzy i głowy. Posiada efekt pamięci – po podgrzaniu daje się formować, a po ostygnięciu pozostaje w danej formie. Po ponownym podgrzaniu do wysokiej temperatury materiał wraca do pierwotnego kształtu. Optyl jest też materiałem hipoalergicznym.

W naszym sklepie okulary Carrera to propozycja dla odważnych. Modele tej marki charakteryzują się ciekawymi kształtami nawiązującymi do klasyki, wzbogaconymi o ciekawe detale np. model CA 1113G J5G 51, który posiada ciekawy akcent na zauszniku.

Carrera, jak przystało na markę o austriackim rodowodzie, słynie z produkcji gogli narciarskich. Marka stara się przemycać do streetwearu sportowy charakter – jak np. w modelu CA 6622 8KM 55 – ostry w formie kształt, zdecydowane kolory i masywne oprawy każdemu dodadzą charakteru.

Dziewczyna w modnych okularach

Jakie sekrety kryją gwiazdy w modnych okularach, czyli Bono, jaskra i Armani

Jednego z najwybitniejszych przedstawicieli światowej sceny muzycznej i wokalisty zespołu rockowego U2 chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Bono zdobył na całym świecie rzeszę fanów. Jednym z charakterystycznych elementów jego wizerunku są okulary, z którymi muzyk praktycznie nigdy się nie rozstaje. Nie są one jednak tylko modnym gadżetem podkreślającym wizerunek – pełnią także funkcję ochronną. Bono od lat cierpi bowiem na jaskrę. Choroba ta powoduje naruszenie, a nawet zniszczenie, nerwu wzrokowego, co w najgorszym wypadku może prowadzić do utraty wzroku. Oczy osoby chorej na jaskrę bywają bardzo czułe na światło, dlatego muzyk, który występuje w świetle reflektorów, nosi najczęściej zabudowane okulary z dodatkowym ochronnym filtrem.

Okularami, które najbardziej kojarzą się z Bono, jest model Emporio Armani EA 9592, które muzyk sam zaprojektował dla włoskiej marki. Okulary te występują w kilku kolorach, a ich znakiem rozpoznawczym jest ażurowa, pięcioramienna gwiazda, wpisana w okrąg i umieszczona w miejscu łączenia zausznika z frontem okularów. Bono często zakłada je podczas występów scenicznych.

Gwiazda muzyki nosi jednak wiele innych rodzajów okularów. Ich cechą wspólną jest najczęściej kształt, okalający oczy ze wszystkich stron. Taka forma okularów ma na celu zabezpieczenie oczu muzyka przed dostawaniem się do nich światła.

Okulary, które zasłaniają dużą część twarzy to tak zwane maski, a w naszej ofercie jest ich całe mnóstwo. Ze względu na bardzo duże powierzchnie soczewek oraz ich niestandardowe kształty występują głównie jako okulary przeciwsłoneczne. Dopasowanie soczewek korekcyjnych do tak rozbudowanych okularów mogłoby się okazać trudne, a efekt niezadowalający.

Wśród okularów-masek warto wymienić kilka charakterystycznych modeli:

  • Oversize’owe, męskie, odważne okulary Prady, model PS 52XS 07S08L 59, ozdobione wyrazistą i prostokątną ramką,
  • Oakley OO 9101 910157 27 – męski model nawiązujący do narciarskich gogli o sportowym charakterze i występujący w wyrazistych kolorach,
  • VE 2230B 12526G 45 – okulary typu maska w wersji damskiej. Nie otulają twarzy jak poprzednie, przysłaniają jednak jej dużą część za jednolitą, płaską, zaciemniającą soczewką. Dodającym charakteru, ekstrawaganckim elementem okularów, jest oprawa w nietypowym kształcie.

Polskie i światowe gwiazdy w okularach Ray-Ban. Wayfarer – definicja okularów przeciwsłonecznych

Mówiąc o gwiazdach w okularach, nie można nie wspomnieć o osobie, która z okularów uczyniła niemal swój znak rozpoznawczy. Piosenkarz Bob Dylan był pierwszym, który nosił klasyczny model Wayfarer od Ray-Ban. To on w dużej mierze przyczynił się do ich rozpoznawalności i późniejszej popularności. Oprócz Dylana warto wymienić chociażby Michaela Jacksona czy Adama Levine, a w Polsce Mroza, którego są znakiem rozpoznawczym.

Model Wayfarer powstał w 1956 roku, według projektu Raymonda Stegemana, pod szyldem firmy macierzystej Ray-Ban – Bausch&Lomb. Stegeman w swoim projekcie chciał odejść od popularnych metalowych opraw i zaproponować coś nowego. Pierwotnie okulary Wayfarer miały bardziej koci kształt, który można zobaczyć u młodego Boba Dylana.

Okulary Wayfarer święciły triumfy aż do lat 70., kiedy to ich popularność zaczęła spadać. Przez kolejne dziesięć lat ewoluowały i zmieniały kształt, by powrócić w 1981 r. na srebrnym ekranie, w filmie „Blues Brothers” (reż. John Landis) – w obu wersjach, starszej kociej oraz nowszej, bardziej kwadratowej. Producenci docenili korzyści płynące z umiejętnego product placementu i zainwestowali w umieszczanie swoich okularów w filmach. W ten sposób okulary przeciwsłoneczne Wayfarer zagrały np. w „Ryzykownym interesie” (reż. Paul Brickman).

U schyłku XX wieku firma Bausch&Lomb została przejęta przez włoską firmę Luxottica Group, która postanowiła ratować coraz niższą sprzedaż okularów Wayfarer. Nowy właściciel wprowadził zmiany w kształcie – okulary przybrały bardziej kwadratową formę. Zaniechano produkcji starej wersji o kocim kształcie. Podejmowano też stałe działania mające na celu dostosowanie kształtu okularów do upodobań użytkowników. Dzięki wytężonej pracy projektantów i odpowiednim działaniom marketingowym Wayfarer stały się klasyką i najpopularniejszym obecnie kształtem okularów. Są też najczęściej kopiowanymi i podrabianymi okularami przeciwsłonecznymi na rynku.

W Aurum Optics można znaleźć oryginalne okulary Ray-Ban Wayfarer w wielu kolorach. Ich wielką zaletą jest fakt, że są odpowiednie zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Ponadto wyglądają doskonale jako dodatek do wielu różnych stylizacji: będą pasować tak samo do stroju kąpielowego, koszulki polo czy garnituru.

Podsumowanie

Gwiazdy muzyki, używając okularów, zarówno podkreślają swój wizerunek, jak i przyczyniają się do popularyzowania danych modeli, pomagając im zyskać status klasyki. Wśród modeli okularów dostępnych w naszym sklep znajdziesz zarówno te znane i najbardziej ikoniczne, które podkreślą Twój styl i modową świadomość, jak i te mniej popularne, które mogą stać się Twoim własnym znakiem rozpoznawczym w pracy czy wśród znajomych – a może również na światowych estradach?